Barngrottan – tänker nytt och på kvalitet

Avivadmin

Barngrottan – tänker nytt och på kvalitet

Snygga barnkläder av hög kvalitet! Varumärken du kan lita på och ett nytänkande utifrån vad barnen vill ha på sig och vad som är miljövänligt.

Det finns många butiker som säljer barnkläder och ibland kan det vara svårt att välja. Det finns olika modeller och design med allt ifrån starka färger till mjuka material och vattentåligt. Hos exempelvis Barngrottan kan du köpa funktionella barnkläder av hög kvalitet och till lite vänligare priser – och det är tanken bakom Barngrottan som gör att detta är en butik du bör ta en titt på.

Är coolfaktor viktigt?

Coolfaktor har betydelse för lite äldre barn. Det finns varumärken med coola kläder som också är funktionella och miljövänliga. Barngrottan har exempelvis varumärken som Lasse Åberg Collection, CeLaVi, danska PIPPI, Didriksons, Melton, Playshoes och Snoozy.

Barngrottan

Barngrottan startade ur en tanke. Eller var det kanske så att tankarna flög kors och tvärs – hur skulle man finna en butik som man verkligen kunde lita på, en rakt igenom ärlig butik med varumärken som man kunde lita på? Ibland när man inte hittar det man söker kan det vara så att man behöver starta det själv. Och det var just vad Joel Handstedt och Tanja Claesson gjorde! Under 2009 arbetades affärskonceptet för Barngrottan fram och 2010 lanserades shoppen.

Onlineshoppen var tydlig och hade bra bilder med mycket information om varje produkt, vilket var viktigt för Joel och Tanja. Märkena blandades mellan ute/inne och killar/tjejer och betraktaren kunde shoppa i lugn och ro. Snabba leveranser stod och högt på listan när Barngrottan startades, och idag är detta kritiskt för en online butik – nästan alla har snabba leveranstider om du inte beställer från utlandet. Har man inte produkterna inom en vecka rynkas det på näsan, vissa butiker tar bara 2-3 dagar på sig.

Bilder är viktigt

Det visuella har visat sig vara mycket viktigt vid onlinehandel, även i butik men där sker det visuella genom att man håller i och känner på tyget, och kanske låter barnen prova plagget. Online är bilder och videos det som oftast säljer. Barngrottan trivs bra med att driva butik online eftersom det ger möjligheter att snabbt justera och utveckla profilering och produktexponering.

Butikens besökare är i åldersgruppen mellan 18 och 70 år, både män och kvinnor som handlar året runt. Arbetet med att skapa goda kundrelationer pågår ständigt och Barngrottans nyhetsbrev som startade vid öppnandet har varit väldesignat och av hög kvalitet. År 2010 öppnade Barngrottan sitt showroom och tog steget mot att också ha en butik.

Växa med kvalitet och kärnvärden

Joel och Tanja bestämde sig tidigt för att värna om de kärnvärden de valt att fokusera på, som kvalitet och service samt gedigna varumärken. Drivkraften att ständigt söka nya produkter och vara öppna och innovativa samt miljömedvetna skulle skapa möjligheter för dem. Att synas lokalt, att leva i verkligheten och tänka ”verkligt” eftersom det är fysiska produkter som säljs har också varit viktigt.

Om författaren

ivadmin